Czy tabletki antykoncepcyjne wpływają na kobiece libido?

S

Nie da się ukryć, że kobiety dość chętnie sięgają po antykoncepcję hormonalną. Jest to metoda zapobiegania ciąży, która charakteryzuje się najwyższą skutecznością, spośród wszystkich dostępnych metod- skuteczniejsza jest jedynie wstrzemięźliwość seksualna. Antykoncepcji hormonalnej towarzyszą jednak pewne objawy.

Zwykło się mówić, że sprzyjają one przybieraniu na wadze, a także mogą doprowadzić do zatorów żylnych i tak zwanych huśtawek nastroju. Nie mniej jednak, odpowiednio dobrane do pacjentki tabletki hormonalne, pomagają unikać jakichkolwiek skutków ubocznych. Wciąż jednak pojawia się pytanie, jak antykoncepcja hormonalna wpływa na kobiece libido?

Czy antykoncepcja hormonalna może sprawić, że kobieta straci ochotę na seks?

Na wielu forach internetowych, poświęconych kobietom, często przewijają się pytania odnośnie antykoncepcji hormonalnej. Zadają je zarówno panie, które chcą rozpocząć swoją przygodę z tabletkami, jednak w ich głowie wciąż znajduje się tysiąc pytań, ale zadają je także panie, które z powodu przyjmowania tabletek hormonalnych, zauważyły u siebie niepokojące symptomy.

Nie da się ukryć, że tabletki antykoncepcyjne ingerują w gospodarkę hormonalną kobiet, gdyż całkowicie zatrzymują one naturalne procesy owulacyjne. Podczas przyjmowania tabletek, nie występuje też miesiączka, a jedynie krwawienie z odstawienia, które jest praktycznie bezbolesne i mniej obfite.

Jednak wiele pań wciąż porusza kwestię tego, że od momentu rozpoczęcia kolejnego lub pierwszego opakowania tabletek antykoncepcyjnych, zupełnie straciły one ochotę na seks. Jak mogło do tego dojść? Okazuje się, że dobrze dobrane przez ginekologa tabletki antykoncepcyjne, nie powinny powodować żadnych skutków ubocznych, nie mniej jednak, zdarza się, że właśnie w ten sposób kobiety mogą reagować na antykoncepcję hormonalną.

Jeśli więc dopiero rozpoczynamy przygodę z tabletkami, możemy odczuć znaczny spadek libido, do momentu w którym nasz organizm zaakceptuje nową sytuację. Oznacza to, że antykoncepcja może mieć wpływ na kobiece libido. Hormony zawarte w tabletkach, nie pozostają obojętne dla kobiecego organizmu, a pod ich wpływem, zachodzą znaczne zmiany.

 

 

Dlaczego antykoncepcja doustna może negatywnie wpływać na kobiece libido?

Tabletki antykoncepcyjne są wspaniałą metodą, która pozwala uprawiać seks bez obaw o np. pęknięcie prezerwatywy. Jednak mają one też swoje wady, które najsilniej odczują właśnie kobiety. Często paniom, które rozpoczęły przygodę z tabletkami antykoncepcyjnymi, towarzyszyć może:

  • ból głowy
  • nudności
  • huśtawki nastrojów
  • stany depresyjne
  • zbieranie i zatrzymywanie się wody w organizmie

Dodatkowo, panie stosujące doustną antykoncepcję, mogą u siebie zauważyć:

  • nasilenie się zmian skórnych w tym trądziku
  • znaczną tkliwość piersi
  • brak ochoty na zbliżenia z partnerem czyli wspominane już niskie libido

Nie mniej jednak, same skutki uboczne jak np. bóle głowy, które doprowadzają do pogorszenia się samopoczucia, mogą sprawić, że kobiety stracą ochotę na seks. Zatrzymanie wody w organizmie, będzie widoczne na wadze, przez co również panie mogą nie czuć się komfortowo i być skłonne do zbliżeń.

Nie mniej jednak, jeśli kobiety czują, że przepisane im tabletki antykoncepcyjne, nie mają zbyt dobrego wpływu na ich samopoczucie, warto omówić sprawę z lekarzem ginekologiem. Zwykle zmiana preparatu sprawia, że znikają przytoczone wcześniej skutki uboczne, a także wraca ochota na seks. Panie powinny także porozmawiać ze swoim partnerem, który nie koniecznie musi rozumieć, skąd biorą się zmienne nastroje i spadek libido.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *